Om foreningen Dansk Murray Grey

Om foreningen

Dansk Murray Grey, er en forening for ejere, brugere og nydere af Murray Grey kvæg. Foreningen dækker hele landet og medlemstallet vokser i takt med udbredelsen af Murray Grey racen i Danmark.

Foreningens formål er at:

Varetage medlemmernes interesse vedrørende avl og produktion med Murray Grey, herunder at udbrede kendskabet til racen og dens muligheder, samt tilbyde medlemmerne mulighed for deltagelse i faglige og sociale arrangementer i forbindelse med racen.

Koordinere og støtte avlsarbejdet med Murray Grey, samt støtte krydsningsavlen med Murray Grey. Både ved salg af dyr, embryoner samt salg af sæd.

Koordinere og støtte eksport og import af Murray Grey avlsmateriale, herunder deltagelse i relevante internationale samarbejder.

Som medlem får du b.la.

• Nyhedsbrev.
  • Medlemskab af Dansk Kødkvæg.
  • Adgang til sæd forbeholdt medlemmer.
  • Sociale og faglige arrangementer.
  • Mulighed for at sætte dyr og embryoner til salg på hjemmesiden.
  • Mulighed for indflydelse på foreningens drift og virke.
  • Mulighed for indflydelse på Murray Grey avlen.